Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „MAKANET24.PL”
z dnia 29.01.2021 r.

Sklep internetowy „MAKANET24.PL”, działający pod adresem www.makanet24.pl prowadzony jest pod działalnością gospodarczą Makanet Marzena Bonczek ul. Wspólna 3, 41-200 Sosnowiec, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6442189517, REGON:  367954318.

  • 1 DEFINICJE
  1. Klient– pełnoletnia osoba fizyczna lub firma, składająca Zamówienia i dokonująca zakupu Towarów;
  2. Sklep– serwis internetowy dostępny pod adresem www.makanet24.pl, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia i dokonuje zakupu Towarów;
  3. Makanet24– podmiot będący właścicielem i prowadzący Sklep;
  4. Towar– produkty prezentowane w Sklepie;
  5. Zamówienie– oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Towaru;
  6. Umowa sprzedaży– umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Makanet24 a Klientem z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  7. Czas realizacji Zamówienia– okres jaki upływa od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia (w przypadku płatności gotówką za pobraniem), od momentu wpłynięcia należności na rachunek bankowy Makanet24 (w przypadku przedpłaty przelewem) lub od momentu poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności (w przypadku skorzystania z systemu Cashbill) do momentu wysyłki Towaru do Klienta.
  • 2 INFORMACJE PODSTAWOWE
  1. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu, składania Zamówień oraz zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  2. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu to:
    1. Przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 6.0 lub nowszej z włączoną obsługą języka javascript lub
    2. Przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub nowszej z włączoną obsługą języka javascript;
    3. Minimalna rozdzielczość ekranu to 1024 x 768 pikseli.
  3. Klientowi zakazuje się dostarczania treści niezgodnych z prawem oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie i uciążliwy dla innych Klientów.
  4. Wszystkie produkty prezentowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  5. Wszelkie nazwy i znaki handlowe umieszczone na stronach internetowych Sklepu są znakami zastrzeżonymi dla ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji.
  6. Informacje o Towarach prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  7. Do każdego zakupu wystawiana jest faktura VAT.
  • 3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
  1. Zamówienia w Sklepie można dokonać w następujący sposób:
    1. na stronie internetowej www.makanet24.pl wypełniając formularz Zamówienia;
    2. pocztą elektroniczną: wysyłając na adres sklep@makanet24.pl Zamówienie, zawierające dane wystarczające do jego realizacji tj. dane do faktury, adres dostawy oraz określenie sposobu płatności i wysyłki;
    3. telefonicznie: składając Zamówienie pod numerem +48 32 88 00 161
  2. W celu złożenia Zamówienia na stronie internetowej Sklepu, należy dokonać wyboru Towarów podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty i informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu.
  3. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta dokonywany jest przez ich dodanie do Koszyka.
  4. W trakcie procedury Zamawiania Klient wybiera odpowiednią formę przesyłki i płatności oraz uzupełnia dane konieczne do zrealizowania Zamówienia, w szczególności imię i nazwisko (nazwę), adres, adres dostawy.
  5. Do zakończenia procedury Zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu Sklepu przez Klienta.
  6. Procedura składania Zamówienia kończy się w chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę”.
  7. W trakcie składania Zamówienia (do chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę”) Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz zmian w zakresie wyboru Towarów.
  8. Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży z Makanet24.
  9. Po dokonaniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą złożone Zamówienie. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „przedpłata przelewem bankowym”, do wiadomości dołączona zostanie proforma zawierająca dane niezbędne do przelewu.
  10. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia, o której mowa w §3 pkt. 9.
  11. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie i potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej potwierdzenia Zamówienia.
  • 4 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA TOWARÓW
  1. Czas realizacji Zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od momentu:
    1. otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze Towaru);
    2. wpłynięcia należności na rachunek bankowy Makanet24 (w przypadku przedpłaty przelewem).
  2. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w podanym terminie, Klientowi zostanie zaproponowany nowy termin realizacji Zamówienia lub możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  3. Dostawa Towarów ograniczona jest do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.
  4. Dostawa Towarów do Klienta odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  5. Koszty dostawy zostają wskazane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
  6. Odbierając przesyłkę Klient:
    1. będący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla Umów zawartych od tego dnia również Klient będący osobą fizyczną, zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ma prawo do sprawdzenia czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu i czy jest kompletne. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niekompletności przesyłki, można sporządzić Protokół Szkody w obecności pracownika firmy kurierskiej. Protokół powinien wówczas być przygotowany w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, podpisanych przez Klienta oraz pracownika firmy kurierskiej.
    2. niebędący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla Umów sprzedaży zawartych od tego dnia również Klient niebędący osobą fizyczną, zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zobowiązany jest do sprawdzenia czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu i czy jest kompletne. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niekompletności przesyłki, obligatoryjne jest sporządzenie Protokołu Szkody, spełniającego warunki opisane w §4 pkt. 6 a. Sporządzony przy odbiorze przesyłki Protokół Szkody jest podstawą postępowania reklamacyjnego.
  • 5 CENY TOWARÓW I METODY PŁATNOŚCI
  1. Wszystkie ceny Towarów zostały wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  2. Informacja o cenie Towaru ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej złożone Zamówienie do momentu zakończenia realizacji Zamówienia.
  3. Klient może dokonać płatności za zakupione Towary w następujący sposób:
    1. Skorzystanie z elektronicznego systemu płatności Cashbill;
    2. przelewem na rachunek bankowy Makanet24.
  • 6 SZCZEGÓLNE REGULACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ TOWARÓW W WERSJI ELEKTRONICZNEJ (ESD)
  1. Do Zamówień Towarów w wersji elektronicznej nie mają zastosowań regulacje zawarte w §4 pkt. 1, 4-6 oraz §5 pkt. 3.
  2. W przypadku Zamówień Towarów w wersji elektronicznej dostępnymi formami płatności są:
    1. przelew na rachunek bankowy Makanet24;
    2. skorzystanie z elektronicznego systemu płatności Cashbill;
    3. uiszczenie należności za pomocą karty kredytowej.
  3. W przypadku Zamówień mieszanych (zawierających jednocześnie Towary w wersji tradycyjnej i elektronicznej), dostępną formą płatności jest przelew na rachunek bankowy Makanet24.
  4. W przypadku Zamówień wersji elektronicznych Towarów, Klient nie ponosi żadnych kosztów dostawy. Realizacja Zamówień mieszanych w zakresie dostawy Towarów w wersji tradycyjnej odbywa się na zasadach określonych w §4.
  5. Dostawa Towarów w wersji elektronicznej odbywa się automatycznie pocztą elektroniczną, niezwłocznie po wpłynięciu należności na rachunek bankowy Makanet24, po poprawnym zakończeniu płatności w systemie Cashbill lub kartą kredytową.
  6. W przypadku Zamówień niektórych Towarów w wersji elektronicznej, gdzie licencje zamawiane są dla konkretnego Klienta i w sposób nierozerwalnie z Nim związane (licencja imienna), realizacja Zamówienia rozpoczyna się w momencie wpłynięcia należności na rachunek bankowy Makanet24 lub po poprawnym zakończeniu płatności w elektronicznym systemie płatności i trwa do 5 dni.
  7. O zrealizowaniu zamówienia i dostarczeniu Towarów w wersji elektronicznej na podany przez Klienta adres mailowy.
  • 7 UPRAWNIENIA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW W WERSJI TRADYCYJNEJ
  1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
  2. Warunkiem skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy jest złożenie przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (na adres MAKANET, ul. Wspólna 3, 41-200 Sosnowiec, tel. 32 88 00 161, email: sklep@makanet24.pl ) przed upływem terminu określonego w §7 pkt. 1.
  3. Klienci mogą odstąpić od Umowy korzystając ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umów:
    1. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu zakupionego Towaru na adres Sklepu (w ciągu 14 dni od dnia, w którym Klient przekazał informację o odstąpieniu od Umowy zgodnie z §7 pkt. 2). Termin jest zachowany, jeśli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
  6. Dołączenie do zwracanego Towaru kompletu dokumentów ułatwi i przyspieszy procedurę odstąpienia od Umowy.
  7. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (opakowania i odesłania) na adres Sklepu ponosi Klient.
  8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli jest ono wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy Makanet24 dokona zwrotu wszystkich otrzymanych od Klienta płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  10. Makanet24 może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
  11. Jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towarów dostępny w Sklepie, Makanet24 nie zwraca Klientowi poniesionych przez Niego dodatkowych kosztów dostawy.
  12. Zwrot należności przez Makanet24 nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności z jakiej korzystał Klient w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzi się on na inny sposób zwrotu. Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  13. Zawarte w niniejszym paragrafie Regulaminu postanowienia dotyczące Klienta będącego konsumentem stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 roku i dla Umów zawartych od tego dnia również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • 8 UPRAWNIENIA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY DOSTARCZENIA TOWARÓW W WERSJI ELEKTRONICZNEJ ESD
  1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
  2. Warunkiem skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy jest przekazanie przez Klienta informacji (na adres MAKANET, ul. Wspólna 3, 41-200 Sosnowiec) o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przed upływem terminu określonego w §8 pkt. 1.
  3. Klienci mogą odstąpić od Umowy korzystając ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umów:
    1. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Makanet24 dokona zwrotu wszystkich otrzymanych od Klienta płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  6. Jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towarów dostępny w Sklepie, Makanet24 nie zwraca Klientowi poniesionych przez Niego dodatkowych kosztów dostawy.
  7. Zwrot należności przez Makanet24 nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności z jakiej korzystał Klient w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzi się on na inny sposób zwrotu. Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Zawarte w niniejszym paragrafie Regulaminu postanowienia dotyczące Klienta będącego konsumentem stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 roku i dla Umów zawartych od tego dnia również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • 9 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
  1. Makanet24 jako sprzedawca odpowiada wobec Klientów za wady fizyczne lub prawne sprzedanych Towarów w ramach rękojmi za wady, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
  2. Reklamacje należy składać w formie pisemnej (na adres Sklepu lub poczty elektronicznej Sklepu).
  3. Makanet24 zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od jej złożenia.
  • 10 GWARANCJA JAKOŚCI 
  1. Makanet24 nie jest producentem Towarów prezentowanych w Sklepie i nie udziela na nie własnej gwarancji.
  2. Warunki gwarancji udzielanej przez producentów Towarów prezentowanych w Sklepie określone są w opisach oraz umowach licencyjnych poszczególnych Towarów.
  • 11 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ 
  1. Makanet24 podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu i zobowiązuje się usunąć wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Makanet24 w formie pisemnej (na adres Sklepu lub poczty elektronicznej Sklepu) o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
  3. Makanet24 zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od jej złożenia.
  • 12 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 
  1. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych przez Sklep znajdują się w Polityce Prywatności.
  • 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Rozstrzyganie sporów pomiędzy Makanet24 a Klientem będącym konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla sporów wynikających z Umów sprzedaży zawartych od tego dnia również Klientem będącym osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. W razie zaistnienia sporu pomiędzy Makanet24 a Klientem będącym konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, Klient może skorzystać również z pozasądowych, polubownych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (m. in. mediacji przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub z możliwości wszczęcia postępowania za pośrednictwem unijnej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
  3. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Makanet24 a Klientem niebędącym konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Makanet24. Niniejsze postanowienie od 1 stycznia 2021 roku i dla sporów wynikających z Umów sprzedaży zawartych od tego dnia nie ma zastosowania do Klientów będących osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta i inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

Zamknij

Zaloguj

Zamknij

Koszyk (0)

Koszyk jest pusty Brak produktów w koszyku.